Nový projekt Jana Barty G.cz běží na prémiové šabloně

Jsou to dva týdny, co úspěšný podnikatel Jan Barta oznámil na svém blogu chystané spouštění projektu G.cz – takové „české verze Buzzfeedu“, jak píše Mediář v rozsáhlém článku věnovaném tomuto projektu.

Uplynuly dva týdny a Géčko opravdu běží.

Co je ale pro mě zajímavější informace – Géčko běží na koupené prémiové šabloně. Konkrétně na šabloně Gonzo z Themeforestu.

Wordpress šablona GONZO na ThemeForestu

Jistý druh lidí bude proti tomu určitě jako obvykle pyskovat. Přeci projekt s takovým hvězdným obsazením, s takovými ambicemi a běží na hotové šabloně za 45 dolarů?

Já to však beru jako velké pozitivum a důkaz o racionalitě celého týmu. U hotových šablon nejde o peníze, ale o čas. Díky tržištím jako je právě ThemeForest je možné:

  • rozeběhnout projekt v šibeničním termínu
  • soustředit se na to opravdu podstatné (a to – nezlobte se na mě – design většinou není)
  • zároveň ale neošidit vizuální a technickou stránku věci a postavit projekt na profesionálním řešení (což bohužel šablony zdarma dost často nebývají)
  • díky výše zmíněným třem bodům získat čas, první feedback a zkušenosti – otestovat projekt a pak (případně) investovat do originálního profi vzhledu.

Ta matematika je jednoduchá: Kvalitní šablony se prodají i v tisícovkách kopií (konkrétně Gonzo má na kontě aktuálně 6630 prodejů), což znamená pro autora v přepočtu 2 až 4 miliony korun (podle toho, jestli prodává výhradně na Themeforestu nebo i jinde)

Statistiky prodeje šablony GONZO
Vizuální a technická kvalita takovýchto šablon je pak často lepší než 90 % běžných zakázkových prací – autor úspěšné šablony má prostě mnohem více peněz a času, aby si se svým výtvorem pořádně vyhrál. Navíc čas jsou peníze – rozumný design na míru tu málokdo zvládne pod měsíc. A běžné rozpočty v řádu vyšších desetitisíců Kč se v začátku jakéhokoli projektu dají investovat téměř vždy rozumněji.

Ale zpátky ke géčku – abych jen nechválil: je evidentní, že šablonu si tvůrčí tým upravil pro své potřeby a výsledek proto ani zdaleka nevypadá tak dobře jako na původním demu. Své hodně dělá opravdu ošklivé logo (přitom na Themeforestu, resp. jeho sesterském webu GraphicRiveru je na výběr velká spousta pěkných log). Tohle trochu připomíná styl „meme“ – ale možná je to účel.

Za další velké mínus implementace vidím úmyslné odstranění responzivity (což je funkce, kdy web automaticky přizpůsobuje svůj vzhled návštěvníkovu zařízení). Přitom responzivní web je v ČR něco, na co tu stále narazíte jen sporadicky (primárně proto, že to tady nikdo neumí pořádně udělat – aspoň zatím). Je ale pravda, že ani BuzzFeed, který má být předlohou Géčka, responzivní není.

Obsah webu hodnotit nebudu, neb zcela jistě nejsem cílová skupina. I tak ale držím Janu Bartovi a celému jeho týmu palce, ať web naplní jeho plány a očekávání.

Šablona Gonzo: cena $45
Koupit šablonu | Živé demo

- reklama -
Disclosure: Některé odkazy na těchto stránkách mohou být tzv. affiliate odkazy. To znamená, že když na ně kliknete a následně si na cílové stránce něco koupíte, tak dostanu affiliate provizi.

Napsat komentář

Jméno můžete zadávat ve tvaru MojeJmeno@Klíčová slova. Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidat odkaz na článek z mého blogu