Responzivní design nabírá na popularitě – prakticky každá moderní wordpressová šablona se bez responzivního designu dnes neobejde. Jeho rozmach s sebou však přináší i mnohá úskalí. Jedním z nich je i problém s monetizací takového webu pomocí Google Adsense.
Google Adsense si totiž s responzivním designem nerozumí.
Na menších zařízeních totiž reklamní plochy vypadají hnusně nebo se v horším případě vůbec nezobrazí. Vy jako majitel webu tak přicházíte o peníze.
Jak návštěvníci se smartphonů a tabletů nabývají na významu, začíná být problém palčivější. Komunita publisherů tlačí na Google už nějaký čas, aby s problémem něco udělal a přizpůsobil se moderním trendům. Zatím bezvýsledně.
Aktuálně tak mají majitelé webů, kteří chtějí používat responzivní design, v zásadě dvě možnosti.
Za prvé: Omezit se na takové reklamní plochy, které se vejdou i na malé rozlišení (a vypadají na něm dobře) Nejlepší budou v tomto ohledu čtvercové plochy o šířce do 300 pixelů. U menších ploch je ovšem nevýhoda, že jejich CTR bývá obvykle nižší, takže v mnohých případech to bude z bláta do louže.
Druhou možnost publikoval oficiální Adsense blog v Německu. Fígl spočívá v tom, že přizpůsobíte velikost reklamní plochy rozlišení uživatelova zařízení:
<script type="text/javascript"> google_ad_client = "ca-publisher-id"; if (window. innerWidth >= 800) { google_ad_slot = "1234567890"; google_ad_width = 728; google_ad_height = 90; } else if (window.innerWidth < 400) { google_ad_slot = "2345678901"; google_ad_width = 300; google_ad_height = 250; } else {google_ad_slot = "3456789012"; google_ad_width = 468; google_ad_height = 60;} </script> <script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"></script>